Şcoala Gimnazială Hălmăgel Considerăm că fiecare individ îşi are locul şi rolul său în comunitate şi în societate. Scopul şcolii este de a-l ajuta să-şi găsească drumul, să-şi cunoască şi să-şi dezvolte în ritm propriu calităţile native scoala, gimnazială, hălmăgel, școlar, invatamant

ACTIVITATEA MANAGERIALĂ

PROIECT DE DEZVOLTARE INSTITUȚIONALĂ
2013-2017
ACTUALIZARE : OCTOMBRIE 2014

ARGUMENT


 Planul de dezvoltare pe termen mediu a unităţii şcolare trebuie să  reflecte strategia educaţională pe termen  mediu (4-5 ani), ţinând cont de strategia educaţională la nivel naţional și  local, de evoluţia economică a zonei în care se află situată şcoala, de mobilitatea şi cerinţele profesionale ale pieţii muncii.
               Şcoala funcţionează şi se dezvoltă prin efortul combinat al structurii de conducere a şcolii, al personalului şcolii, elevilor şi părinţilor, aceştia alcătuind comunitatea educaţională.
Planul de dezvoltare ne arată direcţiile majore de progres, iar modul de întocmire a acestuia permite consultarea părţilor interesate şi implicarea în asumarea scopurilor, obiectivelor şi acţiunilor propuse.
La nivelul fiecărei unităţi  şcolare proiectul de dezvoltare instituţională are o importanţă deosebită deoarece concentrează atenţia asupra finalităților educaţiei (dobândirea de abilitaţi, aptitudini, competenţe), asigurând concentrarea tuturor domeniilor funcţionale ale managementului ( curriculum, resurse umane, material-financiare, relaţii sistemice şi comunitare ) şi asigură coerenţa strategiei pe termen lung a şcolii.
Actualul plan de dezvoltare a fost conceput în contextul unei mondializări a economiei, a globalizării mondiale, a creşterii concurenţei internaţionale,ca urmare a aderării şi integrării în Uniunea Europeană, a impactului de noi tehnologii asupra societăţii, precum şi a pregătirii educabililor pentru a face faţă  unei evoluţii în carieră ,într-o lume aflată într-un  rapid proces de  schimbare.
         Așadar,având în vedere rapiditatea cu care legislația națională și europeană se modifică în această perioadă, schimbările majore la nivel național și local , perioadele scurte (un an școlar) de numire a directorului și a echipei manageriale, tendința de scădere continuă a populației școlare precum și specificul Școlii Gimnaziale Hălmăgel-o școală din mediul rural, cu elevi puțini și clase simultane, considerăm că este indicat să proiectăm strategia educațională pe o perioadă de cel mult 4 ani.

 Principiile pe care s-a fundamentat acest proiect sunt următoarele:
centrarea actului educaţional pe elevii şcolii:
strategii didactice abordate-centrate pe elev și pe nevoile proprii de dezvoltare ale acestuia;
stimularea creativităţii și dezvoltarea în ritm propriu a educabililor;
asigurarea reușitei școlare a elevilor cu CES și a integrăriilor  în nivele școlare  superioare ;
modernizarea continuă a bazei materiale;
stimularea participării la activităţi extraşcolare si extracurriculare menite să lărgească orizontul elevilor;
asigurarea unui climat educațional optim și a unui mediu școlar securizat;
echilibru între cerere şi ofertă:
oferta educaţională ţine cont atât de resursele umane şi materiale de care dispune şcoala, cât şi de solicitările elevilor şi părinţilor, precum şi pe domeniile actuale de interes:
utilizarea calculatorului;
 comunicarea într-o limbă modernă;
educaţie pentru sănătate;
educaţie civică.
cooperare școală - comunitate:
participare la programele şi acţiunile organizate de Primăria Hălmăgel;
colaborarea cu dispensarul uman, poliţia locală, biserica şi alte autorităţi locale;




Scurt istoric al școlii

Unul dintre cele mai vechi documente în care se atestă existența unei școli în satul Hălmăgel este un act în limba maghiară, Încheierea 2153 din 1878, în care se stipulează că Biserica Ortodoxă și școala posedă pădure în părți nedefinite. De aici putem deduce că în acea vreme școala funcționa pe lângă Biserică .
 În jurul anului 1920 este dată în funcțiune clădire veche a școlii, care poartă și acum pe frontispiciu inscripția SCOALA PRIMARĂ , și în care funcționează astăzi Grădinița cu program normal Hălmăgel și clasele primare CP-I-II.
 Având în vedere arhitectura clădirii, cu încăperi înalte și spațioase (3 săli de clasă și 3 săli mai mici), și cu trei intrări,una în față, una lateral și una în spate, spre curte,  se constată că școala a fost construită să cuprindă și locuința dascălului, a cărui existență era așadar cu totul legată de școală.Aici învățau copiii din patru clase, iar numărul lor pare să fi fost destul de mare, judecând după mărimea sălilor de clasă și după numărul mare de bănci vechi de lemn care s-au găsit în anexele școlii.
Dintre dascălii din această perioadă, când învățământul era doar de patru clase primare (anii 1920-1930) amintim pe Sirban Pompiliu și soția sa Marica, Covaci Iovu, Ioan Simion, Hava și Elvira.
     Al doilea corp de clădire, construit în aceeași curte cu școala primară începând din anii 1950 și cunoscut în localitate sub denumirea de ,,școala nouă” are o arhitectură vădit modernistă, sălile fiind destinate exclusiv învățământului. Aici funcționează din 1961 clasele gimnaziale, prima generație de absolvenți ai clasei a VIII-a fiind generația anului 1965. De la această generație s-a păstrat, până în prezent, o frumoasă tradiție cu ocazia festivității de absolvire: un reprezentant al absolvenților ( de regulă șeful clasei) predă ,,cheia succesului” următoarei generații. Este vorba despre o cheie mare, confecționată din placaj chiar de către absolvenții din ´65 , iar pentru instituția noastră are nu doar valoare simbolică și sentimentală, ci și una documentară, căci pe corpul cheii se află numele tuturor absolvenților din primele generații, inscripționate de ei-înșiși.
     Cea mai veche autorizație sanitară existentă în arhiva școlii datează din anul 1966 , în care instituția apare cu denumirea ȘCOALA GENERALĂ HĂLMĂGEL. De-a lungul anilor școala și-a schimbat de câteva ori denumirea , fiind pe rând:Școala Generală cu clasele I-VIII, Școala cu clasele I-VIII,apoi din nou Școala Generală Hălmăgel , iar din 2012- Școala Gimnazială Hălmăgel.
În prezent școala funcționează cu un rând de clase pe un schimb, toate formațiunile de studiu fiind constituite în condiții simultane, datorită scăderii numerice accentuate a populației școlare de la an la an.

Diagnoza mediului extern și intern
III.1. Comuna Hălmăgel

Repere istorico-geografice

 Comuna Hălmăgel este situată la limita de est a județului Arad,în Depresiunea Hălmagiului, la poalele Munților Bihor, pe râul Hălmăgel, la o distanță de 140 km față de municipiul Arad, și cuprinde satele Hălmăgel, Luncșoara, Tîrnăvița, Țohești și Sîrbi.
Prima atestare documentară a localității Hălmăgel datează din anul 1439,când apare sub numele de Kishalmágy ,într-un document existent la Buda, în care se vorbește despre domeniul Șiriei, din care făcea parte și ținutul Hălmagiului.
       Istoria comunei este strâns legată de lupta românilor din Transilvania pentru eliberare socială și națională, pentru eradicarea iobăgiei și ieșirea de sub dominația austro-ungară, pentru îndeplinirea visului de veacuri al românilor: Unirea cea mare.
      Episoade istorice sângeroase ca Răscoala lui Horea, Cloșca și Crișan, Revoluția de la 1848 și cele două războaie mondiale au avut partea lor de eroi din rândul locuitorilor comunei Hălmăgel.
       Personalitatea istorică a lui Avram Iancu, atestată nu doar de documente, cât mai ales de memoria colectivă, este bine reprezentată în cântecele și doinele populare ale locului.
      Având în cea mai mare parte a suprafeței comunei zone de deal, greu accesibile, și cu fertilitate scăzută, comuna scapă, în anii comunismului ,de colectivizare,locuitorii reușind să-și păstreze proprietățile și așa greu obținute după căderea dominației maghiare.
      Mândri că sunt neam de moți, locuitorii din Hălmăgel practică, pe lângă cultivarea pământului și creșterea animalelor și meșteșugul lemnului și dogăritul. Olăritul capătă avânt în perioada comunistă, când olarii din Hălmăgel și Tîrnăvița încep să fie cunoscuți la nivel național, participând la diverse târguri meșteșugărești.
        Localităţile Luncşoara, Târnăviţa şi Ţoheşti sunt atestate documentar în 1760-1762, iar localitatea Sârbi în anul 1561. Localităţile care formează comuna sunt: Hălmăgel - sat reşedinţă, Luncşoara, Sârbi, Târnăviţa şi Ţoheşti. Teritoriul administrativ al comunei ocupă o suprafaţă totală de 7000 ha. Drumul judeţean DJ 791F este cea mai importantă cale de acces spre comună. Drumurile comunale de pe văile Luncşoarei și  a Sîrbilor sunt alte căi de comunicaţie folosite de locuitorii comunei Hălmăgel.

Repere culturale

            Activităţile cultural-artisitce s-au desfăşurat în căminele culturale din Hălmăgel şi localităţile aparţinătoare unde exista cămin cultural ,şi în şcoli. S-au realizat astfel activităţi corale,cor de tulnicărese, dansuri populare specifice, s-au organizat formaţii de colindători cu ocazia sărbătorilor de iarnă.
Principalele manifestări culturale anuale din zonă sunt ,,Târgul de fete de pe muntele Găina” și Nedeia de la Hălmăgel-a doua zi de Rusalii. Fiecare sat din comună are nedeia sa, sărbătoare câmpenească menită să-i adune pe oameni la un loc, să creeze punți de legătură între diversele comunități din regiune și să încânte ochii și sufletului privitorului străin, aflat în trecere prin locurile acestea.
Biserica actuală din Hălmăgel are hramul Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavril. În centrul comunei poate fi văzută o moară de apă, tipică pentru această zonă a ţării.

Potențial turistic

 Potenţialul turistic al comunei este unul impresionant. Peisajele montane desprinse de pe versanţii sud-vestici ai Munţilor Găina, bogăţia etno-folclorică a zonei şi arhitectura tradiţională au făcut din teritoriul administrativ al comunei un spaţiu extrem de atractiv. Serbarea câmpenească "Târgul de fete de pe  Muntele Găina", desfăşurată în fiecare an, este manifestarea cea mai importantă din zonă care adună anual mii de turişti. Bisericile de lemn cu hramurile "Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavril" (secolul al XVII-lea) şi "Sfântul Gheorghe" (1835), din satul Luncşoara, monumente istorice şi de arhitectură, pot fi considerate obiective turistice destul de importante pentru această aşezare.

III.2. Școala Gimnazială Hălmăgel-date de identificare
 
Adresa şcolii:
Localitatea Hălmăgel
Strada Principală, Nr.4/B
Telefon şi fax. 0257 319 633;
E – mail: scoala.halmagel@yahoo.com
Tipul şcolii: Şcoala gimnazială
Limba de predare: Limba română


 III.2.1.  HARTA  ŞCOLARĂ:

Începând cu anul şcolar 2013 – 2014, Şcoala Gimnazială Hălmăgel, unitate cu personalitate juridică, are în subordine următoarele unităţi şcolare:
Grădiniţa cu program normal Hălmăgel
Școala primară Luncșoara
Școala primară Tîrnăvița

III.2.2. 1. ELEVII: Înscriși la început de an școlar  2013-2014

 
        Hălmăgel    Tîrnăvița    Luncșoara    Total      
Grădiniţă    3 ani    7    0    0    7      
     4 ani    1    0    0    1      
     5 ani    7    0    0    7      
     6 ani    0    0    0    0      
     7 ani    0    0    0    0      
     Total    15    0    0    15      
CP - IV    preg    6    0    2    8      
     I    8    1    2    11      
     II    3    2    2    7      
     III    2    1    3    6      
     IV    4    1    2    7      
     Total     23    5    11    39      
V - VIII    V    7    0    0    7      
     VI    4    0    0    4      
     VII    4    0    0    4      
     VIII    10    0    0    10      
     Total             25    0    0    25      
    CP - VIII    48    5    11    64      
Total    63    5    11    79    


III.2.2. 2.  ELEVII: Înscriși la început de an școlar  2014-2015

 
        Hălmăgel    Tîrnăvița    Luncșoara    Total      
Grădiniţă    3 ani    6    0    0    6      
     4 ani    5    0    0    5      
     5 ani    2    0    0    2      
     6 ani    0    0    0    0      
     7 ani    0    0    0    0      
     Total    13    0    0    13      
CP - IV    preg    3    3    1    7      
     I    6    0    2    8      
     II    8    1    2    11      
     III    3    2    2    7      
     IV    2    0    3    5      
     Total     22    6    10    30      
V - VIII    V    7    0    0    7      
     VI    7    0    0    7      
     VII    4    0    0    4      
     VIII    5    0    0    5      
     Total             23    0    0    23      
    CP - VIII    45    6    10    61      
Total    58    6    10    75    



Mediul social de provenienţă:

 majoritatea elevilor provin dintr-un mediu social defavorizat ( venituri mici, şomaj, condiţii modeste de viaţă );
condiţii dificile de trai din cauza  reliefului predominant accidentat;
nivelul mediu  de cultură şi educaţie;
lipsa de timp a părinţilor generează lipsa de supraveghere şi de îndrumare a copiilor;
apariţia şi adâncirea diferenţelor între săraci majoritari şi foarte bogaţi – generatoare de posibile conflicte;
în ciclul primar există școli numai pentru școlarii din localitățile Luncșoara de Jos, Tîrnăvița și Hălmăgel. Astfel, școlarii și preșcolarii din satele Sîrbi și Luncșoara de Sus fac naveta la Școala Gimnazială Hălmăgel , cu microbuzul școlar.
în ciclul gimnazial sunt recrutaţi elevi din localităţile Hălmăgel, Luncșoara de Jos(10 km) Sîrbi (7 km), Tîrnăvița  (7 km).
Toți elevii sunt de naționalitate română și religie ortodoxă.

III.2.3.  Categorii de personal (norme):

 
Unitatea de    învăţământ    Didactic    Didactic auxiliar    Nedidactic    Total      
     de conducere    de predare         Muncitor întreţinere    Îngrijitori            
Grădiniţa
Cu program normal Hălmăgel    0    1    0    0    0.25    1,25      
Școala Gimnazială Hălmăgel     0,56    5,77    0,50    0    0.75    7,58      
Școala Primară Luncșoara    0    2    0    0    0,25    2,25      
Școala Primară Tîrnăvița     0    1    0    0    0,25    1,25      
Total    0,56    9,77    0.5    0    1.50    12,33    

Calitatea personalului:

format în majoritate din cadre didactice tinere dornice de afirmare şi performanţă;
cadre didactice calificate în proporţie de 92 % ;
cadrele didactice manifestă dorinţă de formare continuă şi perfecţionare şi sunt deschise spre noutăţile reformei din domeniul învăţământului;
cadrele didactice urmăresc modernizarea actului de predare – învăţare prin orientarea lui spre capacităţi şi atitudini, utilizând strategii activ-participative.

 Managementul unităţii şcolare:

se desfăşoară pe baza planului managerial, în colaborare cu membrii Consiliului de Administraţie şi ai Consiliului profesoral;
cadrele didactice sunt organizate în comisii metodice ale învăţătorilor şi profesorilor şi în comisiile de lucru din şcoală.

Ambianţa în unitatea şcolară:
cultura predominantă este de tip sarcină;
atmosfera este deschisă, nu exista conflicte majore, dacă apar anumite conflicte ele sunt rezolvate în mod obiectiv.




 Relaţiile dintre director - personal, profesori - profesori, profesori – elevi se bazează pe:
 
comunicare;
colaborare;
respect reciproc.


III.2.4. BAZA MATERIALĂ


Şcoala Gimnazială Hălmăgel dispune de:
2 săli de clasă la ciclul preşcolar;
2 săli de clasă la ciclul primar;
1 cabinet de limba şi literatura română-utilizat și ca sală de clasă pentru clasele V-VI;
1 cabinet de matematică și științe
1 laborator de informatică dotat cu 10 calculatoare, videoproiector,imprimantă, extinctor;
 Conexiune la INTERNET pentru toate calculatoarele ;
1 sala de clasă
1 sală destinată activităților sportive
1 sală pentru arhivă
1 sală pentru bibliotecă (aproximativ 3257 de volume);
1 sală pentru depozitarea materialelor didactice
spațiu pentru depozitarea produselor lactate și de panificație dotat cu frigider;
toalete interioare pentru preșcolari , școlari, elevi, personal didactic
 sistem de încălzire cu sobe de teracotă (cu combustibil solid)
sistem de iluminat cu becuri incandescente și fluorescente;
teren de sport în curs de amenajare;
curte spațioasă, împrejmuită ;
spațiu de joacă amenajat pentru preșcolari și școlarii mici, dotat cu leagăn, balansoar, carusel și tobogan;
spațiu de depozitare a materialului lemnos și a uneltelor;
spațiu pentru depozitarea  materialelor de curățenie.

Școala primară Luncșoara dispune de:
2 săli de clasă
1 sală profesorală
1 calculator
1 imprimantă
 
        Școala primară Tîrnăvița dispune de:
1 sală de clasă
1 sală profesorală
1 sală pentru materiale
1 calculator

Finanţarea:
din bugetul local pentru transportul elevilor şi întreţinerea clădirilor




II.2.5. RELAŢIILE CU COMUNITATEA LOCALĂ
   
PUNCTE TARI:
 Existența unui protocol de colaborare cu Poliția locală, cu scopul realizării unor activități privind educația rutieră, combaterea violenței, prevenirea delincvenței juvenile , combaterea traficului de persoane și a consumului de substanțe nocive;
Întâlniri semestriale cu Comitetul reprezentativ al părinţilor, suplimentate de consultaţii individuale cu părinţii conform graficelor;
Școala colaborează cu medicul circumscripţiei sanitare umane în vederea prevenirii îmbolnăvirilor la copiii şi asigurarea asistenţei medicale;
Dezvoltarea relaţiei profesori-elevi-părinţi se realizează şi prin intermediul serbărilor şcolare;
 Contactele cu diverse instituţii pentru realizarea unor activităţi extracurriculare precum: excursii, vizite la muzee, vizionări de spectacole, activităţi educative serbări şcolare, introduc elevii în mediul comunitar şi contribuie la socializarea lor.

PUNCTE SLABE:
slabe legături cu factorii economici din comună pentru atragerea de sponsorizări;
puţine activităţi desfăşurate în şcoală implică coparticiparea părinţilor.



OPORTUNITĂŢI:
disponibilitatea şi responsabilitatea unor instituţii de a veni în sprijinul şcolii (Primărie, Biserică, Poliţie, instituţii culturale);
cererea exprimată de Consiliul profesoral privind desfăşurarea de activităţi comune părinţi-profesori-elevi;
interesul grupurilor şcolare şi liceelor de a-şi prezenta oferta educaţională;
disponibilitatea  altor școli  pentru schimburi de experienţă.

AMENINŢĂRI:
organizarea defectuoasă a activităţilor de parteneriat poate conduce la diminuarea sau chiar inversarea efectelor scontate;
nivelul de educaţie şi timpul limitat al părinţilor poate conduce la slaba implicare a părinţilor în viaţa şcolară;
instabilitate la nivel politic, social şi economic al comunei şi zonei;
slaba informare privind specificul şi inadecvarea activităţilor propuse de către instituţiile din comună şi zonă.
 
IV. ANALIZA DE NEVOI

IV.1. ANALIZA P.E.S.T. (E)

Factori politici ( P ):
procesul de integrare europeană;
fenomenul de descentralizare;
apropierea şcolii de comunitate;
adaptarea sistemului românesc de învăţământ la standardele europene;
demersul instructiv - educativ se înscrie pe liniile trasate de Reforma învăţământului românesc, având ca finalităţi educaţionale formarea şi dezvoltarea personalităţii elevilor astfel încât să asigure integrarea şi participarea lor la viaţa socio-profesională;
stabilirea proiectului curricular este în conformitate cu planul cadru, dar şi ţinând cont de resursele umane şi materiale existente în dotarea şcolii şi nevoile şi aspiraţiile celor cărora le oferim serviciile (elevi şi familiile acestora).

Factori economici ( resurse ) ( E ):
valoarea procentului alocat învăţământului din PIB;
finanţarea şcolii prin consiliul popular;
apropierea dintre şcoală şi mediul economic;
orientarea spre o cultură a proiectelor;
contextul economic al localității Hălmăgel este unul defavorizant;
forța de muncă de pe raza comunei a fost disponibilizată prin desfiinţarea unităţilor economice existente înainte de 1989 : exploatarea minieră Luncșoara, secție UTA (la Hălmagiu);
puterea economică a comunei este slabă, șansele de implicare a investitorilor fiind reduse;
pe raza comunei activează puține  societăți comerciale a căror activitate de baza este comercializarea de produse alimentare și de igienă;
meșteșugurile tradiționale practicate în comună sunt: olăritul, dogăritul,  și confecționarea măturilor ; din păcate acestea mai sunt practicate doar de persoane în vârstă, tinerii nefiind atrași de aceste meșteșuguri din cauza faptului că nu oferă profit și nici stabilitate financiară;
sunt pe cale de dispariţie atelierele de fierărie, cuptoarele de obţinere a varului, meşterii de construcţie a caselor din lemn, de prelucrare manuală a pietrei.

Factori sociali ( S ):
 fluctuaţiile demografice din comună şi zonă: populația școlară este în continuă scădere din cauza migrării tinerilor spre centrele urbane în scopul găsirii unui loc de muncă stabil;
schimbări privind aşteptările comunităţii faţă de şcoală;
creşterea rolului sindicatului;
integrarea unor categorii de copii cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă din comună;
parteneriat social în creştere (atât cu părinții, cât și cu instituții abilitate în domeniul educațional);
elevii  provin din cele  5 sate aparținătoare comunei.
satele sunt răsfirate, cu cătune izolate, fiind legate de centrul comunei și implicit de școală prin drumuri greu accesibile;
disponibilitatea familiilor de a ajuta material școala este destul de mică; sunt multe familii fără un venit stabil;
părinţii dau dovada de interes în privința  educației copiilor lor deoarece nu avem cazuri de  absenteism, abandon școlar, nici cazuri de delicventa juvenila;

Factori tehnologici ( T ):
răspândirea tehnologiilor moderne de comunicare şi de tehnică de calcul; există o tendință reală în rândul părinților de a achiziționa PC-uri, laptop-uri, tablete și telefoane mobile, precum și de conectare la INTERNET;
generalizarea unor practici educaţionale inovatoare;(AEL, platforme educaționale);
redimensionarea sistemului de formare profesională a cadrelor didactice; o mare parte din cadrele didactice au competențe obținute prin cursuri de formare în domeniul utilizării TIC;
în ceea ce privește dotarea cu tehnologie didactică există aparatura  minimă necesară desfășurării orelor de fizică,  biologie și informatică în laboratoarele existente;
laboratorul de informatică este dotat cu 10 calculatoare, școala reușind astfel să ofere elevilor posibilitatea inițierii în domeniul informaticii;
nivelul tehnologic accesibil educaţiei şi formării este modest: există reţea telefonică, televiziune prin cablu, acces la telefonia mobilă, acces la Internet;
școala este cuprinsă în programul „ Internet în şcoala ta ”.

Factori ecologici ( E ):
activităţile şcolare nu afectează mediul;
nu există deşeuri toxice produse în urma activităţilor şcolare şi extraşcolare.

 IV.2. ANALIZA S.W.O.T.

1. Punctele tari ( S ):
personal didactic calificat în proporție de 92% din norme;
potenţial de absorbţie a resurselor umane ( elevi din zonă );
baza materială minimală asigurată;
promovabilitatea mai mare de 95 %;
creșterea procentului de promovabilitate la EN cu 20% față de anul 2013;
integrarea în proporție de 100% a absolvenților de clasa a VIII-a în învățământul liceal și tehnologic ;
foarte buna colaborare cu comunitatea și cu autoritățile locale;
cadrele didactice participa la cursurile de formare continuă - cursuri organizate prin CCD și ISJ Arad;
şcoala dispune de documente curriculare oficiale: planuri-cadru, programe şcolare, metodologii de aplicare a programelor, ghiduri şi standarde de evaluare.
curriculum la decizia şcolii  ţine cont  de dorinţele elevilor, de baza materială şi încadrare ;
 funcționalitatea protocoalelor de colaborare cu cabinetul medical și cu stomatologul , pentru asigurarea serviciilor medicale de urgență;
stabilitatea personalului didactic, 75 % titulari ;
S-a realizat un protocol de colaborare cu un cabinet de consiliere școlară
S-a instalat un calculator și o imprimantă în sala profesorală, la dispoziția tuturor cadrelor didactice
S-a introdus rețeaua INTENET în laboratorul de informatică și în sala profesorală
Lipsa fenomenelor absenteismului și a abandonului școlar
 
2. Puncte slabe ( W ):
cadre didactice cu norma de predare în două – trei unităţi de învăţământ;
distanţa mare ( 2 – 10 km ) de la domiciliul elevilor până la şcoală;
drumuri impracticabile şi greu accesibile în perioadele de iarnă sau cu multe precipitaţii;
 lipsa calculatoarelor și a conexiunii la INTERNET în sălile de clasă destinate învățământului primar
insuficienta pregătire/motivație a cadrelor didactice în vederea întocmirii de proiecte pentru accesarea fondurilor structurale;
mediul defavorizant socio - economico - cultural din care provin elevii (posibilități de pregătire medie și slabă);
resurse financiare insuficiente pentru achiziționarea de tehnologie modernă pentru modernizarea bazei materiale din dotare;
lipsa cabinetului medical școlar
lipsa cabinetului de consiliere psihologică școlară
Lipsa  de fonduri băneşti extrabugetare (chirii sponsorizări, donaţii);
Starea   fizică   a   spatiilor   şcolare   şi încadrarea  în normele de igienă corespunzătoare;
Lipsa autorizației sanitare de funcționare la structuri, datorată lipsei apei curente și a toaletelor interioare

Oportunitati, şansele scolii ( O ):
potenţial turistic ridicat în zonă pentru dezvoltarea agroturismului montan;
elaborarea de proiecte în vederea accesării fondurilor structurale;
 stabilizarea cadrelor didactice în localitate/în împrejurimi ;
realizarea de parteneriate cu şcoli din UE;
conservarea şi valorificarea patrimoniului cultural local ( tradiţii, obiceiuri );
există posibilitatea comunicării prin mijloace moderne;
se percep tendinţele de integrare europeană;
flexibilitate în adaptarea la schimbare pe care o manifestă cadrele didactice tinere;
procentaj de şcolarizare foarte bun şi promovabilitate bună la evaluarea naţională;
perfecţionarea personalului didactic, oferte variate de programe de formare (CCD, MEC) parteneriat cu alte şcoli din judet si strainatate;
refacerea şi dotarea sălii de sport cu echipament  corespunzător;
achiziţionarea de mobilier nou pentru sălile de clasă;
 căutare de sponsori;
obţinerea de finanţări extrabugetare prin proiecte şi donaţii ;
adaptarea predării -învăţării - evaluarii la particularităţiile psiho – individuale şi la ritmul propriu de dezvoltare al elevului;
asigurarea posibilităţii fiecărui elev de a cunoaşte succesul;
posibilităţi privind pregătirea continuă a personalului didactic;
reamenajarea unor cabinete (limbi moderne, istorie-geografie);
integrarea în învățământul de masă a elevilor cu CES;
colaborarea cu centrul BIBLIONET pentru accesul la tehnica IT
4. Ameninţări ( T ):
nerealizarea planului de şcolarizare;
stresul elevilor şi cadrelor didactice navetiste;
conservatorismul rural;
mediul economic şi de afaceri este puţin interesat de dezvoltarea învăţământului pe plan local;
 reducerea populaţiei şcolare odată cu scăderea natalităţii;
renunţarea unor elevi de a continua nivelele superioare de şcolarizare din lipsa resurselor financiare ;
plecarea elevilor la alte unităţi şcolare datorită migrării părinţilor în căutare de locuri de muncă.
Distanța mare față de centrele urbane;
Distanțe mari față de școli cu cabinete de consiliere școlară;
Încetarea finanțării proiectului de reabilitarea a școlii




V. DEVIZA, VIZIUNEA, MISIUNEA, ȚINTE STRATEGICE, REZULTATE AȘTEPTATE ȘI PROGRAME DE DEZVOLTARE

DEVIZA ŞCOLII:


 
sUCCESUL ÎNSEAMNĂ PROGRES!
PROGRES ÎNSEAMNĂ SĂ IEȘI ÎNVINGĂTOR ÎN ÎNTRECEREA CU TINE ÎNSUȚI!


 VIZIUNEA ŞCOLII: ,,Școala- o punte către societatea cunoașterii”

     Considerăm că fiecare individ își are locul și rolul său în comunitate și în  societate. Scopul școlii este de a-l ajuta să-și găsească drumul,să-și cunoască și să-și dezvolte în ritm propriu calitățile native, să-și desăvârșească personalitatea pentru integrarea în societatea de mâine.
     Așadar școala nu are un scop în sine:  este o instituție –resursă, care are rolul de a asigura constituirea societății de mâine, o societate a cunoașterii ; este un mijloc prin care individul progresează în plan personal, cu scopul de a-și aduce propria contribuție la dezvoltarea unei societăți înfloritoare; este puntea care leagă prezentul de viitor, având ca ultim țel crearea unei lumi mai bune.

MISIUNEA ŞCOLII: ,,O șansă pentru fiecare”
 
      Având în vedere faptul că Şcoala Gimnazială Hălmăgel este o școală mică din mediul rural, cu elevi provenind din medii familiale variate, cu procent mare de elevi cu CES integrați în învățământul gimnazial (24%), considerăm că misiunea școlii noastre este de a asigura dezvoltarea în ritm propriu a fiecărui elev, oferind o șansă pentru fiecare de a progresa , cu scopul de a se integra armonios și activ în societate.



ŢINTE STRATEGICE

Curriculum la decizia şcolii diversificat şi atractiv, realizat prin consultarea elevilor şi părinţilor şi cuprinderea fiecărui elev într-o formă de educaţie extracurriculară;
Încadrarea cu personal didactic cu o înaltă pregătire ştiinţifică şi metodică, receptiv la nou şi interesat de perfecţionare şi formare continuă;
Prevenirea eşecului şcolar şi includerea tuturor elevilor într-o formă superioară de şcolarizare, creşterea performanţei  şcolare.
Gestionarea, întreţinerea şi menţinerea funcţionalităţii patrimoniului şcolii, dezvoltarea acestuia în scopul asigurării unui mediu școlar securizat
Promovarea imaginii şcolii în contextul climatului concurenţial actual de descentralizare şi autonomie instituţională.

 


OPŢIUNI  STRATEGICE


 

Ţinta strategică    OPŢIUNEA STRATEGICĂ      
     Opţiunea cuurriculară    Opţiunea financiară a dotărilor materiale    Opţiunea investiţiei în resursa umană    Opţiunea relaţiilor comunitare      
1.Diversificarea curriculum-ului la Decizia Şcolii prin consultarea elevilor şi a părinţilor şi cuprinderea tuturor elevilor într-o formă de educaţie extracurriculară    -Aplicare de chestionare elevilor şi părinţilor;
-Creşterea atractivităţii  si aplicabilităţii opţionalelor;
-Activităţi extracurriculare complementare.    -Achiziţionarea materialelor necesare prevăzute în programele disciplinelor opţionale;
-Identificarea surselor de finanţare;
-Folosirea eficientă a dotărilor existente.    -Stimularea materială a cadrelor didactice care realizează discipline opţionale şi activităţi extracurriculare de calitate;
    -Extinderea parteneriatului cu părinţii şi implicarea acestora în pregătirea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare;
-Derularea parteneriatelor deja existente
-Extinderea parteneriatului cu instituţii şi ONG-uri
Parteneriate cu Biserica Ortodoxă,cu Ocolul silvic Hălmagiu      
2.Încadrare cu personal didactic cu înaltă pregătire ştiinţifică şi metodică, receptiv la nou şi interesat de perfecţionare şi formare continuă.    -Eficientizarea procesului de predare-învăţare prin utilizarea metodelor activ-participative;
-Valorificarea oportunităţilor oferite de paleta largă de cursuri de formare.    -Mărirea numărului de calculatoare pentru folosirea sistemului elecronic informatizat;
-Consultarea cadrelor didactice în vederea completării materialului didactic.    -Participarea la programe de formare în specialitatea cadrelor didactice de la gimnaziu;
-Perfecţionareea cadrelor didactice în problematica managementului clasei;
-Continuarea perfecționării cadrelor didactice pentru privind predarea integrată
-Perfecționarea cadrelor didactice responsabile în domeniul PSI, CSSM, consilier de imagine ;
-Elaborarea de materiale şi ghiduri metodice în comisiile de specializare.    -Colaborarea cu Casa Corpului Didactic pentru participarea la cursuri de formare în specialitate şi metodica pregătirii specialităţii.
       
3.Prevenirea eşecului şcolar,inclusiv  al elevilor cu CES , creşterea performanţelor elevilor supradotaţi şi includerea tuturor elevilor într-o formă superioară de şcolarizare;    -Realizarea învăţământului diferenţiat pentru asigurarea incluziunii copiilor  cu CES şi prevenirea eşecului şcolar ;
-Creşterea aportului disciplinelor opţionale la asigurarea pregătirii de bază a elevilor ;
-Realizarea de programe de pregătire suplimentară a elevilor capabili de performanţă.    -Folosirea eficientă a materialului didactic şi a mijloacelor  de învăţământ din dotare;
-Asigurarea fondurilor necesare pentru achiziţionarea de noi mijloace de învăţământ şi material didactic.
    -Motivarea şi stimularea materială a cadrelor didactice  ai căror elevi obţin rezultate le competiţiile naţionale.    -Promovarea ofertelor educaționale ale liceelor și ale școlilor profesionale în rândul elevilor și părinților;
-Diseminarea activităților liceelor și școlilor profesionale
-Activităţi de parteneriat cu licee în vederea cuprinderii tuturor absolvenţilor clasei a VIII-a într-o formă de învăţământ        
4.Gestionarea, întreţinerea şi menţinerea funcţionalităţi patrimoniului şcolii , dezvoltarea acestuia în scopul asigurării unui mediu școlar securizat
    -Tematica orelor educative va cuprinde aspecte ce ţin de păstrarea şi întreţinerea bazei materiale a şcolii;
-Includerea în cadrul lecţiilor a elementelor educative de păstrare şi întreţinere a bazei materiale a şcolii ;
.-Instituirea unei reguli generale: realizarea curățeniei la locul de muncă    -Proiecte de buget fundamentate care să acopere cheltuielile de întreţinere şi reparaţii;
-Realizarea unei execuţii bugetare echilibrate;
-Procurarea de fonduri extrabugetare;
-Realizarea programului de achiziţii de bunuri şi servicii  în condiţiile legii;
-Achiziționarea unor materiale privind siguranța elevilor în spațiul școlar (materiale PSI,dispozitiv de supraveghere video)
-Aplicarea prevederilor regulamentului şcolar pentru recuperarea pagubelor produse de elevi.    -Asumarea răspunderii personalului didactic privind păstrarea patrimoniului şcolii;
-Implicarea membrilor consiliului de administraţie în gestionarea bunurilor şi recuperarea pagubelor;
-Instituirea unei forme de motivare a elevilor şi cadrelor didactice privind păstrarea bunurilor materiale ale şcolii.    -Colaborarea cu comitetele de părinţi ale claselor;
-Implicarea Consiliului Reprezentativ al Părinţilor în identificarea de noi surse de finanţare.

-Colaborarea cu părinții în ceea ce privește întocmirea regulamentelor școlare(propunerea de sancțiuni și aplicarea acestora, în cazul distrugerii intenționate a patrimoniului școlii;









     
 
5. Promovarea imaginii şcolii în comunitate    -Implicarea elevilor şi cadrelor didactice în popularizarea rezultatelor şcolii în rândul părinţilor;
-Se vor edita pliante şi afişe care vor cuprinde informaţii despre realizările şcolii;
-Se va asigura informarea comunităţii locale prin intermediul mass-media;
-Constituirea unei  noi comisii pentru promovarea imaginii școlii  ,întocmirea documentelor acestei comisii și realizarea unei strategii de promovare a imaginii școlii     -Identificarea de resurse extrabugetare pentru realizarea materialelor promoţionale;
-Asigurarea logisticii necesare pentru desfăşurarea activităţilor de mediatizare şi diseminarea a informaţiilor;
-Proiectul de buget va prevedea fonduri pentru premierea elevilor şi formaţiilor câştigătoare.
-Realizarea paginii WEB a școlii;    -Popularizarea  prin mass-media a factorilor implicaţi în activităţile de parteneriat;
- Realizarea paginii web a școlii    -Implicarea părinţilor în acţiuni de promovare a imaginiii şcolii;
-Realizarea unor activităţi extracurriculare în parteneriat cu Consiliul Reprezentativ al Părinţilor.

-Realizarea unor activități de promovare a școlii în parteneriat cu Primăria Hălmăgel;    

Rezultate aşteptate
Curriculum
Oferta de discipline opţionale satisface cerinţele elevilor şi părinţilor în procent de peste 90%.;
Gama largă de activităţi extracurriculare oferă posibilitatea ca fiecare elev să desfăşoare cel puţin un tip de activitate în afara programului de şcoală.
Disciplinele opționale își aduc aportul la progresul școlar al elevilor.
Resurse umane
80% din numărul cadrelor didactice vor aplica metode activ-participative şi diferenţiate pe particularităţi de vârstă şi individuale ale fiecărui elev;
40% din numărul cadrelor didactice care predau la gimnaziu vor efectua cel puţin un stagiu de formare în specialitate, metodica predării specialităţii sau metode de a asigura managementul eficient al clasei.
Rata de promovabilitate înregistrează progres
Resurse materiale şi finaciare
Spaţiul şcolar funcţionează  la standarde ridicate de curăţenie şi igienă;
Reducerea cu cel puţin 50% a pagubelor produse de elevi în unitatea şcolară.
Fonduri suplimentare obţinute prin proiecte finanţate în cadrul programelor naţionale sau internaţionale.
Relaţii comunitare
Creşterea  cu 30% a numărului de convenţii de parteneriat încheiate cu unităţile şcolare din municipiu şi judeţ;
Încheierea a cel puţin 3 convenţii de parteneriat cu ONG-urile locale pentru derularea de proiecte pe diferite componente educaţionale.
Promovarea imaginii școlii la nivel județean/național

Programe de dezvoltare
 
Nr. Crt.    Domeniul funcţional    Obiective propuse    2013 - 2014    2014
- 2015    2015 - 2016    2016
- 2017
       
1    Currriculum şi viaţa şcolară    Realizarea şi aplicarea unui chestionar pentru cunoaşterea intereselor elevilor şi părinţilor pentru disciplinele opţionale;                      
          Elaborarea programelor pentru disciplinele opţionale alese de elevi;                      
          Proiectarea activităţilor extracurriculare şi cuprinderea tuturor elevilor într-o formă de activitate nonformală.                      
2    Resurse umane    Participarea cadrelor didactice  la programe de formare;                      
          Creşterea calităţii procesului de predare-învăţare şi asigurarea educaţiei de bază pentru toţi elevii;                      
          Perfecţionarea cadrelor didactice privind managementul clasei;                      
          Implicarea cadrelor didactice în activităţi de cercetare pedagogică în vederea elaborării de materiale metodice şi instrumente de activitate didactică (fişe, teste);                      
          Perfecţionarea cadrelor didactice în utilizarea calculatorului şi creşterea numărului de lecţii în Sistemul Educaţional Informatizat.                      
3    

Resurse materia le şi financi
are    Asigurarea condiţiilor materiale optime pentru desfăşurarea procesului instructiv-educativ;                      
          Asigurarea finanţării pentru activităţi de întreţinere şi dezvoltare a patrimoniului;                      
          Procurarea de fonduri extrabugetare pentru achiziţionarea de materiale şi pentru acordarea de stimulente materiale şi premii pentru performanţe şcolare şi didactice.                      
          Creşterea funcţionalităţii platformei SEI;                      
          Gestionarea de către învăţători, diriginţi şi comitetele de părinţi ale claselor a patrimoniului din sălile de clasă                      
          Identificarea de programe de finanţare externă şi scrierea de proiecte                      
    Relaţii comunitare    Realizarea unui proiect de parteneriat cu școli din județ                      
                                 
                                 
4         Realizarea de campanii de strângere de fonduri în parteneriat cu Consiliul Reprezentativ al Părinţilor.                    



V. MECANISME ŞI INSTRUMENTE DE MONITORIZARE ŞI EVALUARE

MONITORIZAREA INTERNĂ

 
Nr.    Acţiunea    Responsabil    Parteneri    Termen    Înregistarrea rezultatelor    Instrumente    Indicatori      
1.    Actualizarea PDI     Director    -şefii comisiilor şi metodice;
-comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii    Octombrie 2014    -produsul final    -PO privind actualizarea PDI    -criteriile de realizare a PDI      
2.    Curriculum la Decizia Şcolii: proiectare şi aplicare    Director;
Consilier educativ    -şefii comisiilor metodice;
    20134-- 2015    -proiect CDŞ    -fişe de evaluare    -standardele de evaluare      
3.    Înscrierea la cursuri de formare    Director    -responsabil de formare continuă    Pe parcursul derulării proiectului    -in baza de date a scolii    -liste de prezenţă la cursuri.    -număr de cadre didactice inscrise.      
4.    Starea de funcţionalitate a clădirii     Director    -învăţători, diriginţi, elevi, personal administrativ    -săptămânal    Reparații curente     -analize, rapoarte    Volumul cheltuielilor pentru reparaţii curente.      
5.    Proiecte de parteneriat în derulare sau în pregătire    Director;Consilier educativ    -responsabil cu proiecte şi programe educaţionale şi cadrele didactice    -lunar    -în baza de date a şcolii    -analize, fişe de evaluare    -număr proiecte      
6.    Imaginea şcolii reflectată în comunitate     Director
Responsabil comisie     -membrii comisiei de promovare a imaginii ;
-parteneri din comunitatea locală    -semestrial     -in baza de date a scolii    Afișe,anunțuri, articole, galerii foto, filmulețe de promovare a imaginii/activităților școlii
-pagina WEB a școlii     -număr de afișe,pliante
apariții în presă      

MONITORIZARE EXTERNĂ  
Va fi realizată de ISJ Arad şi MEN







EVALUARE INTERNĂ

 
Nr.    Acţiunea    Responsabil    Parteneri    Termen    Înregistarea rezultatelor    Instrumente    Indicatori      
1.    Disciplinele opţionale realizate în urma chestionării elevilor şi părinţilor    Director;
Consilier educativ    -comisia pentru asigurarea şi evaluarea calităţii , şefii comisiilor metodice    -la finalul acţiunii    -în baza de date a şcolii    -chestionare, fişe de apreciere, fişe de analiză a documentelor    -descriptori de performanţă, număr persoane chestionate, număr discipline opţionale realizate      
2.    Creşterea calităţii procesului de predare învăţare reflectată în rezultatele elevilor    Director    -comisia pentru asigurarea şi evaluarea calităţii , şefii comisiilor şi catedrelor    -semestrial    -în baza de date a şcolii    -analize, statistici    -numărul cadrelor didactice formate, numărul elevilor promovaţi, mediocri şi cu rezultate de performanţă      
3.    Situaţia spaţiilor de învăţământ şi a clădirilor şcolare    Director    -comisia pentru asigurarea şi evaluarea calităţii     -semestrial    -în baza de date a şcolii    -analize, rapoarte    -creşterea/scăderea cheltuielilor de întreţinere      
4.    Proiecte de parteneriat realizate    Director;
Consilier educativ    -responsabil cu proiecte şi programe educaţionale.    -semestrial    -în baza de date a şcolii    -analize    -Numărul de proiecte de parteneriat aprobate      
5.    Realizări ale şcolii reflectate în mass media locală şi naţională    Consilier educativ    -responsabil cu promovarea şcolii    -lunar    -în baza de date a şcolii    -statistici, rapoarte    -numărul de apariţii pozitive în mass-media    

EVALUARE EXTERNĂ

Va fi realizată de reprezentanţii ISJ Arad şi MEN.


VI. PLAN OPERAŢIONAL DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI DE DEZVOLTARE INSTITUŢIONALĂ ÎN ANUL ŞCOLAR 2014 - 2015
 
PROGRAMUL DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A OFERTEI EDUCAŢIONALE A ŞCOLII

Ţinta strategică: CDŞ diversificat şi atractiv, realizat prin consultarea elevilor şi părinţilor
       
Activitatea    Rezultat    Termen    Responsabili    Resurse    Indicatori de performanţă    Buget şi surse de finanţare      
1.Aplicarea de chestionare părinţilor şi elevilor referitoare la oferta de discipline opţionale din anul şcolar trecut şi propuneri pentru anul şcolar în curs    -realizarea unui CDŞ care să ţină seama şi de propunerile elevilor şi părinţilor.    Aprilie 2014    -Consilier educativ;
-învăţători
-diriginţi    -elevi
-părinţi
-cadre didactice
-chestionare    -nr. de opționale     -bugetul şcolii poate finanța desfășurarea orelor de opțional de către cadre didactice titulare      
2.Prelucrearea datelor oferite de chestionare, prezentarea proiectului CDŞ în Consiliul profesoral, în şedinţele cu părinţii şi în orele de dirigenţie    -proiect CDŞ unanim apreciat de către elevi, părinţi şi  cadre didactice.    Mai
 2014    -director
    -baza de date
-învăţători
-diriginţi    -oferta  CDŞ aprobată în unanimitate            
3.Proiectarea de programe curriculare conform fișei de avizare     -realizarea unor programe corect întocmite, avizate de către școală și de către inspectorii de specialitate    Iunie-2014
Septembrie 2014    -cadre didactice
Responsabili comisii metodice                    
4. Testarea opţiunilor elevilor privind CDŞ 2014 - 2015    -paleta largă a disciplinelor opţionale oferă elevilor posibilitatea alegerii opţionalului dorit    Aprilie 2015    -cons. educativ;
-învăţători
-diriginţi    -tabele nominale cu opţiuni    -toţi elevii vor opta pentru minium un opţional din oferta CDŞ        









 
PROGRAMUL DE FORMARE A CADRELOR DIDACTICE
       
            Ţintă strategică: încadrarea cu personal didactic cu o înaltă pregătire ştiinţifică si metodică, receptiv la nou şi interesat de   perfecţionare şi formare continuă
       
Activitatea    Rezultat    Termen    Responsabili    Resurse    Indicatori de performanţă    Buget şi surse de finanţare      
1. Identificarea cadrelor didactice care nu au participat la cursuri de perfecţionare în specialitate şi metodica predării.    -existenţa în colectiv de cadre didactice care nu au participat la perfecţionare în ultimii 5 ani    Oct.2014    -director
-responsabil cu formarea continua    cadre didactice    -50% dintre profesori optează pentru participarea la un curs de formare    -bugetul şcolii are asigurate sumele necesare pentru perfecţionare
de la bugetul local
( transport)      
2.Informarea cadrelor didactice cu oferta de formare a CCD.    -cadre didactice care îşi manifestă interesul de  participa la perfecţionare.    Noiembrie  2014    -director
-responsabil cu formarea continua    Cadre didactice    -50% dintre profesori îndeplinesc condiţiile de  participare la formare          
3.Participarea cadrelor didactice la activităţi de formare continuă    -40% dintre profesori vor participa la un stagiu de formare în specialitate    Ian.-iun. 2014 - 2015    -director
    Cadre didactice    -toate cadrele înscrise vor absolvi stagiul de formare        
     
 
PROGRAMUL DE ASIGURARE A PREGĂTIRII DE BAZĂ A ELEVILOR  ŞI DE CREŞTERE A PERFORMANŢELOR ŞCOLARE
       
           Ţintă strategică: Prevenirea eşecului şcolar, creşterea performanţelor elevilor supradotaţi şi includerea tuturor elevilor într-o formă superioară de şcolarizare
       
Activitatea    Rezultat    Termen    Responsabili    Resurse    Indicatori de performanţă    Buget şi surse de finanţare      
1.Aplicarea diferenţiata a sarcinilor de lucru pentru elevii cu probleme în învăţare, elaborarea şi realizarea palnului de intervenţie personalizat, precum şi a curriculum-ului adaptat.    -promovarea reală a tuturor elevilor    Iun 2015    -cons. educativ;
-şefi comisii şi cadre metodice    -elevi
-părinţi
-cadre didactice    -scăderea cu 50% a numărului de corigenţi          
2.Organizarea, planificarea şi realizarea pregătirii pentru performanţă    -elevi foarte bine pregătiţi, capabili să obţină rezultate de performanţă la concursurile şi olimpiadele şcolare, inclusiv trei calificari la faza judeţeană    Ianuarie-iunie 2015     -cons. Educativ.
-şefi comisii şi cadre metodice    -elevi
-părinţi
-cadre didactice    -creşterea cu 15% a numărului de premii    -performanţe apreciate cu premii în bani din  fondul de premiere.      
3. Organizarea, planificarea şi realizarea pregătirii pentru evaluările naționale     -creșterea procentului de promovabilitate la EN;
-Rezultate mai bune cu 10% la EN II,IV,VI    -conform graficului     şefi comisii şi cadre metodice    -elevi,
Cadre didactice de specialitate     -creșterea procentului de promovabilitate la EN VIII( cu 5 %)
-Rezultate mai bune cu 10% la EN II,IV,VI        

 
PROGRAMUL DE REPARAŢII ŞI ACHIZIŢII
       
           Tintă strategică: Gestionarea, întreţinerea şi menţinerea funcţionalităţii patrimoniului şcolii
       
Activitatea    Rezultat    Termen    Responsabili    Resurse    Indicatori de performanţă    Buget şi surse